Archiwum miesiąca: Sierpień 2018

Jak ubrać się na zajęcia jogi?

skarpety sportowe

Nie ważne na jaki trening się decydujemy, zawsze musimy pamiętać o odpowiednim dopasowaniu ubrań do wykonywanych ćwiczeń na zajęciach. Joga z pozoru może wydawać się na mało intensywnym treningiem – a jest wręcz przeciwnie. Osoba, która wybiera się na swoje pierwsze zajęcia jogi, już na drugi dzień może poznać prawdziwe jej oblicze. Podczas rozciągania mięśni nie tylko zwiększymy ich siłę oraz elastyczność, ale również pobudzimy ciało do intensywnego spalania tkanki tłuszczowej. Z tego względu joga w sam raz sprawdza się podczas odchudzania. Jak zatem ubrać się do zajęć jogi, aby podczas grupowych zajęć na sali czuć się komfortowo oraz bezpiecznie?

Jakie ubranie na jogę?

Z tego względu, że na jodzie cały czas wyginamy całe ciało, strój musi być szczególnie dobrany. Ważne jest przede wszystkim, aby materiał nie krępował ruchów oraz nie ocierał się o naszą skórę podczas mocniejszych skrętów czy też skłonów. Z tego względu polecamy bardzo delikatne tkaniny, zwłaszcza ubrania, które w większości będą wykonane z bawełny. Do tego joga jest na tyle intensywnym treningiem i między innymi dlatego powinniśmy wybierać ubrania przewiewne, które pozwolą ciału swobodnie oddychać. Jeśli lubisz swoje kształty, polecamy przylegający strój, który nie będzie zahaczać się oraz przeszkadzać przy poprawnym wykonaniu ruchu. Jeśli chcesz zakryć ciałko tu i ówdzie, luźniejsze spodnie oraz koszulka również będą odpowiednim strojem na jogę. W jakie zatem podstawowe elementy stroju powinniśmy zainwestować wybierając się swoje na pierwsze zajęcia?

Stanik sportowy

Sprawdzi się o wiele lepiej niż tradycyjny biustonosz z niewygodnymi fiszbinami. Podczas skomplikowanych pozycji biust będzie stale utrzymywać się w niezmienionej pozycji, przez co w pełni będziesz mogła skupić się na wykonaniu określonych ćwiczeń. Przy wyborze tego typu stanika polecamy wybierać przylegające modele. Biustonosze sportowe są wykonane z przyjemnych materiałów, co więcej w sklepach znajdziesz modele, które zapewnią Ci stały przepływ powietrza.

skarpety sportoweSkarpety do jogi

Ćwiczenia są zazwyczaj wykonywane na bosaka, ale jeśli twierdzisz, że jest to niezbyt higieniczne zawsze możesz zdecydować się na specjalne skarpety sportowe. Do jogi zakupić można specjalne skarpetki antypoślizgowe, które nie pozwolą na niekontrolowany ruch, mimo tego, że cały czas znajdujemy się na macie. Skarpety sportowe do jogi dadzą Ci większą kontrolę oraz zmniejszą ryzyko poślizgnięcia. W sklepie znajdziesz modele skarpet z wyciętymi palcami lub w tradycyjnej formie ze specjalnym materiałem antypoślizgowym. Skarpety sportowe kupisz m.in. na stronie https://www.wola.pl/damskie/skarpetki-sportowe/.

Bielizna do biegania na jesień i zimę

Według specjalistów i fanów biegania na tę aktywność nigdy nie ma złej pogody – jest tylko zły strój. Z tego powodu na jesień czy zimę wielu ekspertów poleca po prostu właściwe dobranie bielizny do potrzeb biegacza oraz jego odczuwania zimna czy pokonywanych dystansów. Ciepła bielizna damska i męska jest dziś prosta do kupienia w specjalistycznych sklepach – i dość niedroga!

Bieganie jest specyficznym sportem, który z jednej strony powoduje, że bardziej odczuwamy ciepło, z drugiej zaś uprawiany jest na świeżym powietrzu. To sprawia, że potrzebujemy stroju, który zapewni nam z jednej strony izolację od zimna, z drugiej zaś odprowadzanie potu od ciała, aby zapobiegać przewianiu czy przeziębieniu. Taka jest właśnie ciepła bielizna damska i męska do biegania.

Podstawowa zasada: warstwy!

Podstawowym wymogiem w zakresie ubrania na czas biegania po dworze jesienią, zimą czy wczesna wiosną jest założenie na siebie kilku warstw ubrań. Warstwy te powinny być stosunkowo cienkie, by nie krępować ruchów, lekkie, by nie przeszkadzać podczas biegu, ale również – suche. To ostatnie wydaje się być niemożliwe w sytuacji, gdy się spocimy; tymczasem ciepła bielizna damska i męska do biegania stworzona jest z takich materiałów, które skutecznie odprowadzają nadmiar wilgoci do wierzchniej warstwy, chroniąc skórę przed potem, ale również przewianiem po spoceniu. Jeśli posiadamy sprawdzoną bieliznę termoaktywną, to górne warstwy ubrań mogą być nawet nieco luźniejsze – ona zapewni nam odpowiednią izolację przy skórze.

ciepła bielizna damska

Czym w zasadzie jest bielizna?

No właśnie, tutaj dochodzimy do sedna problemu. Wiele osób, słysząc o bieliźnie, ma przed oczami jedynie odpowiednie figi (dla kobiet) bądź bokserki (dla mężczyzn), a także biustonosz dla pań. Tymczasem ciepła bielizna damska i męska, przeznaczona do biegania, to nie tylko te elementy, ale o wiele więcej. Można do niej zaliczyć podkoszulki bez rękawów czy legginsy sportowe termoaktywne. Wszystko, co przylega w takich warunkach bezpośrednio do naszego ciała, może być zaliczone do grona bielizny.

Ciepłe nie znaczy grube

Co istotne, ciepła bielizna damska czy męska wcale nie musi być gruba; wręcz przeciwnie, obserwuje się trend tworzenia coraz to cieńszych sztuk odzieży, które jednak regulują temperaturę przy skórze i przenoszą pot z naskórka do górnych warstw tkaniny. Im lżejsza jest bielizna termoaktywna, tym lepiej – mniej waży i nie przeszkadza tak bardzo w treningu. Bierzmy też pod uwagę, że bielizna to tylko jeden element stroju; zbyt gruba zwyczajnie ograniczy ruchy.

Kółka gimnastyczne – hit czy kit?

Jeszcze kilkanaście lat temu większość ćwiczeń na siłowniach dotyczyła osób, które albo zajmowały się sportem w poważniejszy sposób, albo chciały po prostu schudnąć czy nabrać nieco masy mięśniowej. Dziś coraz częściej do klubów fitness i siłowni uczęszczają osoby, którym zależy na budowaniu ogólnej sprawności i wydolności organizmu. Zmieniają się też sprzęty – w wielu miejscach popularne są kółka gimnastyczne zastępujące na pewnym etapie poręcze.

Czy tego rodzaju sprzęt to jednak wyłącznie fanaberia naszych czasów? Nadal wielu osobom trening na kółkach gimnastycznych kojarzy się przede wszystkim z akrobatyką, a ta z kolei nie jest dyscypliną dla każdego. Wychodziłoby więc na to, że ćwiczenia na kółkach są raczej dla osób zafascynowanych głębszych wtajemniczeniem w trening. A tymczasem… jest zupełnie inaczej.

Dlaczego warto trenować?

akrobata podczas ćwiczeńJest kilka powodów, dla których kółka gimnastyczne jako narzędzie treningowe sprawdzą się praktycznie dla każdego, bez względu na cel, dla którego chodzi na fitness czy siłownię. Przede wszystkim pozwalają one poprawić poczucie równowagi oraz lepiej kontrolować swoje ciało podczas kolejnych treningów, co przekłada się na wyższą efektywność każdego rodzaju ćwiczeń. Dają też większy wysiłek dla mięśni głębokich, w tym mięśni brzucha, aktywując je oraz wzmacniając. Nie da się pominąć faktu, że dzięki dobrze wykonywanym ćwiczeniom znacznie wzrasta także siła – i to nie taka, którą posługujemy się jedynie przy konkretnych treningach, ale również ta wykorzystywana po prostu na co dzień. Dobrze wykonywany trening na kółkach gimnastycznych jest wspaniałym sposobem na zwiększenie ruchomości stawów oraz zakresu ich pracy, co sprawdzi się później przy różnego rodzaju zapasach czy gimnastyce.

Różnice między kółkami a innymi narzędziami

Teoretycznie większość ćwiczeń, które można wykonywać z pomocą kółek, bez trudu da się zrobić też na poręczach, uchwytach i innych, stabilnych i na stałe przytwierdzonych do podłoża urządzeniach treningowych. Właśnie jednak o tą stabilność chodzi – kółka gimnastyczne wymagają od nas większego skupienia na równowadze, dlatego często osoby, które z łatwością wykonują dane ćwiczenie na poręczach, na kółkach nie są w stanie zrobić początkowo żadnego powtórzenia.