Archiwum miesiąca: Kwiecień 2018

Jak ubrać się na wycieczkę do lasu?

Miłośników bezpośredniego obcowania z naturą stale przybywa, w związku z czym osób, które wybierają się na wędrówkę po lasach, również z każdym rokiem jest więcej. Taka wędrówka po lesie to doskonała okazja do wewnętrznego wyciszenia, pooddychania świeżym, wolnym od smogu powietrzem, czy do popracowania nad kondycją fizyczną. Marsz w nierównym, najlepiej lekko pofałdowanym terenie to wyzwanie dla organizmu i dobry sposób na trening fizyczny. Na wędrówkę po lesie warto jednak odpowiednio się ubrać – najlepsza będzie odzież sportowa lub specjalistyczna odzież trekkingowa. Dzięki temu maszerowanie będzie wygodniejsze i bardziej bezpieczne.

Jakie ubrania do lasu?

odzież sportowa na siłownie w sklepie armour.plNasz ubiór dostosowujemy oczywiście do aktualnej pory roku, ale nawet latem do lasu najlepiej założyć spodnie z długą nogawką. Mogą być to klasyczne dresy z kategorii odzieży sportowej, jak również bardziej profesjonalne spodnie trekkingowe, ze specjalnymi wzmocnieniami w okolicach nogawek i kolan. Te drugie spodnie są zwykle nieprzemakalne, dlatego sprawdzą się również wówczas, gdy przyjdzie nam chodzić po lesie w czasie deszczu lub bezpośrednio po opadach. Spodnie z długą nogawką chronią nogi przed porysowaniem przez gałęzie, a do pewnego stopnia minimalizują również liczbę ukąszeń owadów, takich jak kleszcze czy komary. Klasyczna odzież sportowa będzie dobrym wyborem zwłaszcza latem, gdy jest ciepło i szukamy lekkich rzeczy dobrze dopasowanych do ciała, które nie będą krępowały naszych ruchów i w których nie będziemy się zanadto pocić. Gdy na wędrówkę po lesie wybieramy się w chłodniejszej porze roku, niezastąpionym ubraniem będzie ciepła bluza sportowa lub nieprzemakalna kurtka trekkingowa.

Jakie buty do lasu?

Odpowiednio dobrana odzież sportowa to nie wszystko. Podczas pieszej wędrówki równie ważne, jak ubranie, są noszone przez nas buty. Te powinny chronić od nierówności terenu – powinny mieć grubszą podeszwę z protektorem, a także od wilgoci – najlepiej szukać butów z membraną. Wybierając buty, warto również dobrać do nich odpowiednie skarpetki. Najlepszym wyborem będą skarpety z tkanin, które chronią przed nadmiernym poceniem się stóp w butach i które minimalizują ryzyko powstawania na stopach odcisków.

Czy jazda na deskorolce jest dobra dla zdrowia, czy to tylko dobra zabawa?

Skateboarding to sport, forma sztuki, styl życia i kultura. Młodzież i dzieci jeżdżą na deskorolkach od dziesięcioleci, z czasem aktywność ta nawet stała się sportem ekstremalnym. Wszyscy jednak możemy czerpać korzyści z jazdy na deskorolce warszawa, nawet jeśli nie robimy wymyślnych trików czy nie przekraczamy rekordów prędkości.

Deskorolka warszawaJazda na deskorolce to nie tylko fajny sposób na spędzenie czasu na zewnątrz, ale jest to świetny i skuteczny pomysł na dotarcie z punktu A do punktu B. Jednak przede wszystkim – deskorolka warszawa jest dobra dla zdrowia i kondycji. Zanim jednak ruszysz na miasto upewnij się, że dysponujesz odpowiednim sprzętem do ochrony przed kontuzjami i osiągania swoich celów!

Oto najlepsze korzyści zdrowotne wynikające ze skateboardingu!

#1 Elastyczność kości

Kości muszą pozostać jak najdłużej elastyczne, a w trakcie jazdy na deskorolce warszawa można o to dbać jak w mało którym sporcie. Im bardziej napięta i nieelastyczna jest osoba, tym trudniej jest jej jeździć na desce. Stąd chcąc być coraz lepszym w jeździe, trzeba ćwiczyć umiejętności – w tym również dbać o swoją elastyczność.

#2 Trening całego ciała

W trakcie jazdy na desce:

poruszasz stopami i nogami,
korzystasz z ramion, aby móc utrzymać równowagę,
wykonujesz skręty ciała

Wszystkie te czynności muszą się odbywać jednocześnie, zapewniając Twojemu ciału różnorodne ruchy. Tak właśnie deskorolka warszawa w przyjemny sposób pozwala na trening całego ciała.

#3 Wytrzymałość fizyczna

Większość deskorolkarzy nie jeździ na desce przez kilka minut… Wręcz większość z nich uważa, że jest to tak przyjemne, że jeżdżą całymi godzinami, osiągając tym samym naprawdę wysoki poziom wytrzymałości fizycznej.

#4 Lepsza koordynacja

Jazda na deskorolce wymaga dużej koordynacji między Twoimi oczami, nogami, stopami i ramionami. Im więcej jeździsz, tym lepiej sobie radzisz w tej kwestii. Precyzja i koordynacja są używane przez całe życie, niezależnie od tego, czy jeździsz na desce, czy nie. Kiedy poprawisz te cechy, lepiej będziesz mógł wykonywać różnego rodzaju czynności, od jazdy przez wspinaczkę, aż po wielozadaniowość w pracy czy szkole.

#5 Spalanie kalorii

W zależności od intensywności jazdy przeciętna osoba spali od 150 do 500 kalorii na godzinę.

Podsumowanie

Zatem widać jasno i wyraźnie, że deskorolka warszawa (dostępna tutaj: https://miejskiesporty.pl/) stanowi doskonałą okazję dla każdego człowieka do poprawiania swojej kondycji i fizycznych umiejętności, a w miarę upływu czasu i dzięki praktyce i cierpliwości można uzyskać naprawdę godne podziwu rezultaty. To ostateczny argument za tym, iż jazda na desce to nie tylko zabawa dla nastolatków!