Archiwum dnia: 17 października 2016

Płaski brzuch bez wysiłku

Narzekasz na zbyt okrągły brzuszek? Stosujesz różne diety odchudzające, ale nic nie pomaga? Być może popełniasz pewne błędy lub odpuszczasz sobie aktywność fizyczną. Warto wprowadzić w życie pewne zasady, które pomogą w walce z dodatkową oponką lub nabrzmiałym brzuchem. Poniżej znajdziesz podstawowe porady specjalistów, które pomogą zadbać o okolice brzucha.

Czego unikać:

  • unikaj produktów, które mają działanie wzdymające. Należą do nich głównie rośliny strączkowe (fasola, soja, bób, groch), a także kapustne (kapusta, kalarepa, kalafior, brukselka) oraz cebula,
  • nie jedz słonych potraw –sól zatrzymuje wodę w organizmie, głównie w okolicach brzucha i kostek,
  • zrezygnuj z napojów gazowanych – zawarty w nich dwutlenek węgla rozpycha nasz żołądek, może nawet powodować refluks,
  • zapomnij o piwie – ten napój pieni się w jelitach jak żaden inny i zamienia brzuch we wzdęty balon,
  • nie żuj gumy – podczas żucia połykasz bardzo dużo powietrza, a to prowadzi do wzdęć.
  • nie najadaj się na raz do syta, ale podziel sobie posiłki na kilka mniejszych, za to spożywanych częściej.

Co jest wskazane:

  • popijaj ziołowe herbatki, które poprawiają trawienie, zmniejszają wzdęcia oraz napięcie ścianek jelita,
  • pij świeże jogurty zawierające kultury bakterii. Tego typu produkt pomogą utrzymać prawidłowy stan flory bakteryjnej odpowiadającej za trawienie. Bakterie zapobiegają również powstawaniu wzdęć i zaparć,
  • w razie problemów, czy chwili kulinarnego zapomnienia wesprzyj się farmaceutykami na wzdęcia dostępnymi w aptece bez recepty,
  • zmniejsz ilość przyjmowanych cukrów jak słodycze, sacharoza, mąka pszenna, makaron, białe pieczywo, owoce i owocowe soki,
  • zadbaj o odpowiednią ilość błonnika w diecie (otręby, płatki owsiane, warzywa, brązowy ryż, ciemny makaron, kasza lub gotowe suplementy diety),
  • postaw na chude mięso, najlepiej drobiowe, które nie obciąża wątroby,
  • pij dużo wody niegazowanej – odwodniony organizm zaczyna automatycznie gromadzić zapasy wody pod tkanką tłuszczową, której najwięcej mamy właśnie w okolicach brzucha i ud.